Główna treść artykułu

Abstrakt

Opierając się na badaniach w neurobiologii i teoriach biograficznego uczenia się artykuł rozpatruje możliwy związek między uczeniem się dorosłych a nawykami dotyczącymi snu. Powszechnie przyjmuje się, że uczenie się ma miejsce w ciągu dnia. Jak dobry sen lub brak snu przyczynia się do naszego uczenia się? Czy uczymy się podczas snu? Niniejszy artykuł ma na celu krytyczne przeanalizowanie wcześniejszych badań nad dwoma mitami dotyczącymi dorosłych: że dorośli nie mogą się uczyć, gdy się starzeją, a drugi, że starsi ludzie potrzebują mniej snu. Ale co mogą na ten temat powiedzieć badania? Co wiemy na temat snu? Co wiemy o uczeniu się dorosłych, a zwłaszcza uczeniu się biograficznym? Jak nawyki senne wpływają na uczenie się dorosłych? Autorka omawia te pytania, jak również konsekwencje dobrej jakości i ilości snu dla pamięci dorosłych i uczenia się biograficznego. Stara się również zwrócić uwagę na porady wynikające z poprzednich badań dotyczące jakości snu, w celu poprawy warunków uczenia się w starszym wieku.

Słowa kluczowe

uczenie się biograficzne teorie uczenia się dorosłych pamięć doświadczenia i sen Sen REM i uczenie się osoby starsze i nawyki snu neuronauka i edukacja dorosłych

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Bron, A. (2019). SLEEP HABITS AND BIOGRAPHICAL LEARNING. A REVIEW OF PREVIOUS RESEARCH ON THEIR CONNECTIONS. Dyskursy Młodych Andragogów, (20). https://doi.org/10.34768/dma.vi20.8